Kodukord O.R.V.Hoolekeskus Osaühing (17054402)

Sillamäe linn                                                                                                                    01.03.2025.a

O.R.V.Hoolekeskus Osaühing kodukord

1. Üldosa
Käesolev O.R.V.Hoolekeskus Osaühing (edaspidi hoolekeskus) kodukord on koostatud selleks, et tutvustada hoolekeskusesse teenusele saabuvatele klientidele, nende omastele ja esindajatele põhilisi majas teenuse osutamisel toimuvaid protsesse, tegevusi, nende toimumise korda ning võimalusi.

Hoolekeskus pakub järgmisi tervishoiu ja hoolekande teenuseid:

· ööpäevaringne üldhooldusteenus

· dementsusprobleemidega eakate hooldusteenus

· päeva-ja intervallhooldusteenus

ELANIKE KODUKORD

  1. Käesoleva korraga sätestatakse hoolekeskuse üldine päevakava ning käitumise reeglid

           Päevakava

07.00 – 09.00       äratus, hügieenitoimingud

09.00 – 10.00       hommikusöök

10.00 – 13.00       tubade koristus, arendavad-, huvi- ja töötegevused, tervishoiu toimingud, jalutuskäigud

13.00 – 14.00       lõunasöök

14.00 – 17.00       arendavad-, huvi- ja töötegevused, jalutuskäigud

17.00 – 18.00       vaba aeg

18.00 –  19.00      õhtusöök

19.00 – 20.00       tervishoiu toimingud, vaba aeg

20.00 – 23.00       vaba aeg, hügieenitoimingud

23:00– 07.00      öörahu

  1. Igal osakonnal on õigus sätestada täpsustatud päevaplaani lähtuvalt osakonna elanike vajadusest ja osakonna eripärast.
    1. Muud kodukorras sätestamata toimingud reguleeritakse poolte kokkuleppel teenuse osutamise kirjalikus lepingus.
  • Hoolekeskuse elanikel on õigus:
  • Teenusesaajate ja nende esindajate õigused ja kohustused on tagatud Eesti Vabariigi põhiseadusega, Eesti Vabariigis kehtivate õigusaktidega, Euroopa inimõiguste konventsiooniga;
    • Õigus oma arvamusele ja õigus seda vabalt väljendada;
    • Õigus eraelu puutumatusele. Teenusesaajale adresseeritud kirja ning isiklikke märkmeid ei ole õigus ilma tema loata lugeda;
    • Õigus osaleda enda kohta käivate protseduuride väljaselgitamisel, tegevuskavade ja individuaalsete plaanide koostamisel;
    •  Õigus teha ettepanekuid teda puudutava elukorralduse kohta;
    •  Olla koheldud väärikuse ja lugupidamisega;
    •  Olla juhendatud ja abistatud hoollekeskuse personali poolt igapäevaelu toimingutes;
    •  pöörduda tervisega seotud küsimustes abi saamiseks hoolekeskuseõe poole;
    •  probleemide lahendamiseks pöörduda osakonna töötajate poole;
    • kasutada isiklikke riideid ja esemeid, kui need on kooskõlas hügieeni- ja ohutusnõuetega ning käesoleva korraga;
    • taotleda hoolekeskuselt oma isiklike asjade ja dokumentide hoiustamist;
    • vastavalt oma soovile ning tervislikule seisundile võtta osa hoolekeskuses korraldatavatest ühisüritustest, päevakeskuse tegevustest ja huviringidest;
    • olla kontaktis oma sugulaste ja tuttavatega, külastada neid vastavalt kokkulepetele, eelnevalt kooskõlastades hoolekeskusest ajutise eemaloleku hoolekeskuse juhatusega või muu pädeva isikuga;
    • Õigus viibida tegevuskohast eemal ja vabale ajale, et kasutada seda mänguks või meelepäraseks tegevuseks.
    • oma toas või selleks kohandatud ruumis võtta vastu külalisi väljastpoolt hoolekeskust ajavahemikul kell 9.00 kuni 20.00, osakonna personali sellest ette teavitades;
    • külastada teisi hoolekeskuse elanikke nende nõusolekul kuni öörahuni;
    • taotleda lisaks lepinguga kokkulepitud juhtudele hoolekeskuselt lisateenusena tasulist transporditeenust ja abistajat vastavalt hoolekeskuse kehtestatud hinnakirjale või teise ettevõtte poolt teenuste hinnakirjale;
    • nõuda ülevaadet oma rahade kasutamisest;
    • lahkuda ajutiselt teenuselt, esitades selleks avalduse osakonna hooldustöötajale vähemalt 3 tööpäeva enne plaanitavat ajutust lahkumist;
    • esitada nii suulisi kui kirjalikke ettepanekuid ja kaebusi osakonna hooldustöötajale ja hoolekeskuse juhtkonnale;
    • pöörduda probleemide lahendamiseks ametiasutustesse, kaasaarvatud:

2.20.1 Elukohajärgsele kohalikule omavalitsusele;

2.20.2 Tööinspektsioon: Mäealuse 2/3, 12618 Tallinn, telefon 640 6000, e-post: ti@ti.ee;

2.20.3 Ida-Viru Maavalitsus: Keskväljak 1, 41594 Jõhvi, telefon 3321240, e-post kantselei@ivmv.ee;

2.20.4 Sotsiaalministeerium: Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, telefon 626 93 01, e-post info@sm.ee;

2.20.5 Sotsiaalkindlustusamet, Paldiski mnt 80, 15092 Tallinn, telefon: 612 1360, e-post ska@sotsiaalkindlustusamet.ee;

2.20.6. Eesti Patsientide Esindusühing: Kaupmehe 14, 10114 Tallinn, telefon 65 66 429, e-post epe@epey.ee

2.20.7. Eesti Puuetega inimeste koda: Toompuiestee 10, 10137, Tallinn, telefon 66 166 29, e-post: epikoda@epikoda.ee

2.20.8. Terviseamet: Paldiski mnt 81, 10617 Tallinn, telefon 6943500, e-post info@terviseamet.ee;

2.20.9 Viru Maakohutu Narva kohtumaja: 1. Mai 2, 20308 Narva, telefon 3599800,  e-post virumk.info@kohus.ee;

2.20.10. Politsei-ja Piirivalveamet:  Pärnu mnt 139, 15060 Tallinn, hädaabinumber 112; ppa@politsei.ee;

2.20.11. Andmekaitse inspektsioon: Tatari 39, 10134 Tallinn, telefon 6274135; info@aki.ee;

2.20.12. Õiguskantsler: Kohtu 8, 15193 Tallinn, telefon: 69  38404, e-post info@oiguskantsler.ee;

2.20.12.1. Õiguskantsleri poole võib pöörduda ka isik, kellele on kohtu poolt määratud eestkostja;

2.20.12.2. Õiguskantsleri või teiste riiklike organite poole pöördumisel osutab hoolekeskus igakülgset abi ja kannab vajadusel postikulud;

  • Hoolekeskuse elanikud on kohustatud:
  • kinni pidama kõigist hoolekeskuses kehtestatud reeglitest, Kodukorrast ja kehtivast seadusandlusest;
    • kohtlema kaaselanikke, hoolekeskuse personali ja külalisi lugupidamise ja viisakusega;
    • Teavitama külaliste saabumisest eelnevalt osakonna hooldustöötajat. Külastusaeg on 09.00 – 20.00, muudel aegadel kokkuleppel. Kohtumised külalistega toimuvad elutubades või teistes kohandatud ruumides;
    • Pidama kinni öörahust, mis algab kell 23.00 ja kestab kuni 07.00.

Öörahu ajal ei tohi oma tegevusega mitte mingil juhul segada neid, kes magavad.

  • järgima tuleohutusnõudeid, rikkumiste märkamisel teavitama koheselt sellest hoolekeskuse personali;
    • järgima võimetekohaselt isikliku hügieeni nõudeid;
    • hoidma ja kasutama sihipäraselt ja säästlikult hoolekeskuse vara;
    • hoidma puhtust ja korda hoolekeskuse ruumides ja territooriumil, võimetekohaselt koristama oma eluruumi;
    • Kasutada säästlikult vett ja elektrienergiat.
    • hoolekeskusest ajutisel lahkumisel informeerima sellest osakonna töötajat;
    • hoiduma tegudest, mis võivad kahjustada hoolekeskuse mainet;
    • Hoiduda kõigest, mis on tervisele kahjulik (suitsetamine, alkohol, uimastid jms. ).
    • täitma hoolekeskuse personali seaduslikke korraldusi;
    • Teavitama tema suhtes toime pandud vaimse ja füüsilise vägivalla, ülekohtu, ärakasutamise, seksuaalse kuritarvitamise juhtumitest või muudest ohtudest keskuse töötajaid.
    • Mitte siseneda omavoliliselt teiste elanike tubadesse.
    • märgates kodukorra rikkumisi, avariisid, õnnetusi, vara- või isikuvastaseid tegusid, informeerima sellest esimesel võimalusel osakonna personali või hoolekeskuse juhtkonda;
    • informeerima osakonna juhatajat oma soovist lahkuda ajutiselt teenuselt.
  • Hoolekeskuse elanikel on keelatud:
  • lärmakas, vägivaldne ja ebaviisakas käitumine nii hoolekeskuses kui ka väljaspool   hoolekeskuse territooriumit;
    • teiste elanike külastamine ja külaliste kutsumine öörahu perioodil;
    • suitsetamine hoolekeskuse ruumides (väljaarvatud kohandatud suitsuruumis);
    • alkohoolsete jookide või narkootiliste ainete tarvitamine, kasutamine, omamine, hoidmine

       ja levitamine (käitlemine);

4.5. lõhkeainete, pürotehnika, külm- ja tulirelvade ning muude ainete või esemete, mis võivad kujutada ohtu hoolekeskuse elanikele  ja teiste isikute elule ja tervisele          omamine, hoidmine ja kasutamine;

4.6. hasartmängude mängimine raha või esemete peale;

4.7. toidu valmistamine, pesu pesemine ja kuivatamine selleks mitte ettenähtud kohtades;

4.8. kiiresti riknevate toiduainete ning määrivate ja reostavate ainete hoidmine;

4.9. osakonna juhatajaga kooskõlastamata kolimine, tubade vahetamine ja hoolekeskuse vara üleviimine ühest ruumist teise;

4.10.hoolekeskuse juhatusega kooskõlastamata lemmikloomade pidamine hoolekeskuse ruumides või territooriumil.

  • Vastutus
    • Kodukord kehtib kõikidele elanikele ning Kodukorras  sätestatust kinnipidamise eest         vastutavad elanikud isiklikult.
    • Kodukorra rikkumised dokumenteeritakse, juhtumi kirjeldusi säilitatakse kliendi toimikus.
    •  Kodukorra rikkumisel võib hoolekeskus rakendada järgmisi mõjutusvahendeid:
      • tähelepanu juhtimine rikkumisele hoolekeskuse töötaja poolt;
      • osakonna töötaja suuline hoiatus;
      • osakonna töötaja kirjalik hoiatus;
      • hoolekeskuse juhtkonna suuline hoiatus;
      • hoolekeskuse juhatuse kirjalik hoiatus koos teenusele suunajale teavitamisega;
      • politsei ja/või kiirabi kaasamine;
      • teenuse osutamise lõpetamine.
    •  Hoolekeskuse elanike tunnustamisel ja premeerimisel arvestab hoolekeskuse juhtkond Kodukorrast kinnipidamist.
    • Hoolekeskusele tekitatud varalise kahju korvab kahju tekitaja oma isiklikest vahenditest alljärgnevalt:
      • kahju hindamise korraldab hoolekeskuse juhtkond, lisaks juhtumi kirjeldusele         koostatakse kahju hindamise akt, mis on ühtlasi kahju hüvitamise aluseks;
      • kahju hüvitamine lepitakse kokku elaniku ja/või tema seadusliku esindajaga;
      • kokkulepete mittesaavutamisel on osapooltel õigus pöörduda õiguskaitseorganite või kohtu poole.
  • O.R.V. Hoolekeskus Osaühing (17054402) ei vastuta hoolekeskuse elanike valduses olevate isiklike asjade ja elanike omavaheliste tehingute eest.

Kinnitatud:

Redaktsioon 01.03.2025.a

Mihhail Denissov

Juhatuse liige

O.R.V Hoolekeskus

56238006; Mihhail.denissov@gmail.com